autisme, AD(H)D en meer...

In iedere klas zitten leerlingen die u als docent als 'bijzonder' ervaart. Ze vragen uw speciale aandacht om in de klas te kunnen zijn en om goed te kunnen leren. Sommige leerlingen hebben een diagnose, zoals een vorm van autisme of AD(H)D. Vaak merkt u snel genoeg wat handig is om te doen en wat juist verstorend werkt. Soms kunt u zich onthand voelen en behoefte hebben aan meer informatie of overleg. Het kan u verder helpen om met collega's van gedachten te wisselen en u te verdiepen in een bepaalde diagnose.

Simone Willems biedt interactieve voorlichting, waarbij zij vanuit een theoretisch kader de praktische situatie op school met u bespreekt. Wat betekent de diagnose, wat betekent dit voor de leerling op school en in uw les, en wat vraagt het van u hiermee rekening te houden? Hierbij is aandacht voor wensen en mogelijkheden, welke aanpassing is nodig, wat kunt u bieden en wat zijn uw grenzen?

Deze voorlichting kan worden gegeven aan docententeams over autisme, AD(H)D, ODD, borderline en hechtingsstoornis. De voorlichting kan ook gericht worden op een individuele leerling, waarbij de leerling en ouders desgewenst aanwezig kunnen zijn.